mandag 23. januar 2012

Nordlys

Jeg leste på fedrelandsvennen igår at i natt skulle det komme nordlys, og at vi i sør også kunne få med oss dette  
hvis vi så godt etter.
Det skulle komme etter midnatt, halv tolv tittet jeg ut av vinduet for å se og der var det jammen meg.
Men tror du jeg hadde fått gjort klart kamera, neida, jeg løp som en gal for å finne alt jeg trengte og når jeg kom meg ut så var det jo nesten helt borte.
Så jeg ringte min søster for å høre om ho hadde sett det, men ho bor i byen og der er det alt for mye lys til at man kan se det så veldig godt.
Vi avtalte da å møtes litt oppi landet for å se om det var bedre der.

Men tror du ikke jeg gikk tom for strøm på kamera, hadde heldigvis laderen til min søster,
men hvor skulle jeg lade på denne tiden av døgnet?!?!?
Joda, mamma, ho har nå tenkt på alt når ho bygde, ho har kontakt ute på veggen
i tilfelle noen skulle gå tom for strøm.
Verdens beste mamma!!

Når det hadde lada litt, kjørte vi enda litt lenger opp i landet, og der var det mange fine lys.
Her er noen bilder jeg tok i natt:






Dette siste bildet er stjernene inatt.

Ha en fantastisk mandag alle sammen, det skal iallfall jeg :)

3 kommentarer:

  1. KJempeflotte bilder søs:O) så god du er, for ikke å snakke om alt du får med deg. Haddde det ikke vært for deg, så hadde vi ikke visst om nordlyset i går. takk for turen, klem

    SvarSlett
  2. Så flott det ble, håper det kommer igjen en gang jeg har fri.
    Klem

    SvarSlett
  3. Takk for det dere :) ja her ser du at det lønner seg å være nysgjerrig :)

    SvarSlett

Legg gjerne igjen en kommentar!!